hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم| ارابه مرگ 44 درصد تصادف ها را در قم به خود اختصاص داد

قم| ارابه مرگ 44 درصد تصادف ها را در قم به خود اختصاص داد

سرپرست پلیس راهور استان قم گفت:موتورسیکلت‌سواران در ۸ ماهه گذشته ۴۴ درصد تصادف‌ها در قم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش رویداد ایران،سرهنگ علی حسن قیصری در «نشست علمی، تخصصی آسیب‌شناسی روانی، اجتماعی تصادف‌ها و تخلف‌های راهنمایی و رانندگی» با اشاره به اینکه در وقوع تصادف‌ها سه مورد عامل انسانی، وسیله نقلیه و راه نقش دارد، افزود: موتورسیکلت‌سواران در ۸ ماهه گذشته ۴۴ درصد تصادف‌ها در قم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق آمار رسمی بیش از ۳۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم تردد داشته و ۱۶ درصد از تصادف‌های فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بابیان اینکه خطای انسانی عامل وقوع ۷۰ درصد از تصادف‌ها است، گفت: طی ۸ ماهه گذشته، تعداد فوتی‌ها در قم هشت درصد افزایش و مجروحان نیز ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سرپرست پلیس راهور استان قم، فوت ناشی از تصادف‌ها را جزو پنج آمار نخست مرگ‌ومیر دانست و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید در کاهش تصادف‌ها عزمی جدی داشته باشند.

وی گفت: نصب و راه‌اندازی دوربین در ۶ نقطه از مسیر رفت‌وبرگشت بلوار مرجعیت باعث شده تا تصادف‌ها در این مسیر به حداقل ممکن برسد.

قیصری گفت: طی ۸ ماهه گذشته ۴۴۲ هزار و ۴۳ وسیله نقلیه در قم اعمال قانون شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تغییر ناگهانی مسیر را از عوامل مهم در تصادف‌های رانندگی برشمرد و بر سهم زیرساخت‌های مناسب و همچنین دوربین‌های هوشمند و مکانیزه در کاهش تصادف‌ها تاکید کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد